Συνέντευξη του Σταμάτη Βούλγαρη

Για άλλη μία φορά ένα Φιλωτίτικο παιδί αρίστευσε στον μεγάλο αγώνα των πανελλαδικών εξετάσεων, αυτή τη φορά ο Σταμάτης ο Βούλγαρης κατάφερε και όπως θα διαβάσετε παρακάτω να διακριθεί και να αγγίξει τέλεια αποτελέσματα, εμείς θα ευχηθούμε του Σταμάτη να έχει καλή σταδιοδρομία σε ότι και αν επιλέξει και να καταφέρει να γυρίζει στο νησί μας μετά το τέλος των σπουδών του.
Σταμάτης Βούλγαρης

Oι εικόνες και το κείμενο είναι από το www.naxospress.gr 
https://www.naxospress.gr/arthro/paideia/st-voylgaris-o-protos-sto-gel-tragaias-apokalyptetai

Η αλήθεια είναι ότι στο άκουσμα του ονόματος «Σταμάτης Βούλγαρης» δύσκολα πάει το μυαλό σου σε κάποιον Ναξιώτη… Ειδικά εάν είσαι νέος σε ηλικία. Όμως, το επίθετο «Βούλγαρης» είναι από τα πιο παλιά της ορεινής Νάξου και δη στην περιοχή του Φιλωτίου.. Ο Σταμάτης στα 18 του χρόνια έχει τη τιμή να τελειώνει το ΓΕΛ Τραγαίας με το βάρος του «Πρώτου των Πρώτων». Να συγκεντρώνει 18.482 μόρια έχοντας γράψει 17.9 στα Αρχαία, 18.2 στην Έκθεση. 18.5 στην Ιστορία και 19.7 στα Λατινικά. Επιδόσεις που τον φέρνουν στην 2η θέση ακόμη και των Κυκλάδων σε επίπεδο Έκθεσης (σ.σ. 1ος ο Λιόφαγος επίσης από τη Νάξο) ενώ και η Ιστορία είναι πρώτος στη Νάξο και από τις ψηλότερες επιδόσεις στις Κυκλάδες  ενώ στα Λατινικά… έπεσε στη 2η θέση. Άσχημα εεεε; Από μικρός στο διάβασμα. Βοήθησε και η μητέρα του που είναι εκπαιδευτικός. Μοναχογιός με τον πατέρα του, Αστυνομικό να χάνεται νωρίς. Μόλις δύο ετών ήταν όταν έχασε το πατέρα του. Και έτσι στο σταυροδρόμι της ζωής, έχει να διαλέξει ανάμεσα στην Σχολή Αστυνομίας (σ.σ. αυτές τις ημέρες δίνει αθλήματα με τον Πέτρο Σιδερή να έχει το ρόλο του προπονητή) και τη Νομική… Το συναίσθημα ελέω πατέρα και το «θέλω» το δικό του. Ποιο θα κερδίσει;
Ο ίδιος δεν έχει αποφασίσει ακόμη… Για την Έκθεση η πρωτιά του φάνηκε φυσιολογική λέγοντας «εντάξει, ήταν σύνθετο θέμα αλλά εάν έχει κριτική σκέψη και δυνατότητα σωστής διαχείρισης λόγου και έκφρασης, τότε μπορείς να ανταποκριθείς»…. Ενώ για την Ιστορία, απλά είπε «εντάξει, ήθελε αρκετό χρόνο»… Αυτό που τον «ενόχλησε» περισσότερο ήταν η απόσταση «σε καθημερινή βάση από το Φιλώτι στη Τραγαία και μετά στη Χώρα και επιστροφή μετά τις 8 το βράδυ στο σπίτι.. Ε ήταν σκότωμα»… Πάντως το ευχάριστο είναι ότι ο αθλητισμός του έκανε καλό… Όπως σημειώνει «με χαλάρωσε όλο αυτό το διάστημα., μου έδωσε τη δυνατότητα να ξεφύγω, να καθαρίσει το μυαλό μου όταν είχα άγχος»…  
Ας δούμε όμως τη συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα «Κυκλαδική»…
1. Ποιο είναι το μυστικό για να αριστεύσεις στις πανελλήνιες ;
«Δεν υπάρχει κάποια μυστική συνταγή. Η επιτυχία στις Πανελλαδικές οφείλεται σε ένα συνδυασμό παραγόντων, όπως είναι το συστηματικό διάβασμα, η οργάνωση, το πρόγραμμα. Δεν αρκούν όμως μόνο αυτά• απαραίτητες προϋποθέσεις για την επίτευξη του στόχου μου υπήρξαν ακόμη η στήριξη του οικογενειακού μου περιβάλλοντος, ιδιαίτερα της μητέρας μου, που είναι εκπαιδευτικός, η πολύτιμη προσφορά των καθηγητών του σχολείου μου (ΓΕ.Λ Τραγαίας), κυρίως των φιλολόγων, αλλά και η αμέριστη παιδαγωγική και ψυχολογική βοήθεια των καθηγητών του φροντιστηρίου μου, Μανόλη Βενιέρη και Κικής Δεληγιαννίδου-Βενιέρη, οι οποίοι ήταν για μένα μια δεύτερη οικογένεια».
2. Πως θα περιέγραφες και θα χαρακτήριζες την διαδικασία των πανελληνίων τώρα που την βίωσες από τα έσω;
«Θα χαρακτήριζα τη διαδικασία των Πανελλαδικών επίπονη και κοπιαστική, όχι μόνο λόγω του μεγάλου όγκου της ύλης των μαθημάτων, αλλά και λόγω της χιλιομετρικής απόστασης του τόπου κατοικίας μου στο Φιλώτι από τη Χώρα όπου βρισκόταν το φροντιστήριο μου. Η διάνυση αυτής της απόστασης καθημερινά απευθείας μετά το σχολείο και η επιστροφή το βράδυ στο σπίτι ήταν πράγματι χρονοβόρα και εξοντωτική. Παρ’ όλα αυτά τα αποτελέσματα αντάμειψαν τους κόπους και τις προσπάθειες μου».
3. Ποιες είναι οι αναμνήσεις (καλές ή κακές) που θα ήθελες να κρατήσεις από αυτή την διαδικασία;
«Η διαδικασία των Πανελλαδικών Εξετάσεων με βοήθησε να συνειδητοποιήσω τα όρια μου, να εκτιμήσω τις δυνατότητες μου και να κατανοήσω ότι αν ο καθένας μας διαθέτει θέληση και διάθεση μπορεί να καταφέρει τα πάντα και να ικανοποιήσει κάθε στόχο του. Οι εμπειρίες που αποκόμισα από τον «αγώνα» της φετινής χρονιάς αποτελούν, κατά τη γνώμη μου, πολύτιμο εφόδιο για την ακαδημαϊκή μου πορεία».    
4.Η σχολή που επέλεξες είναι το κίνητρο για να διαβάσεις περισσότερο ή το διάβασμα ήταν πρωταρχικό; 
«Το διάβασμα, δυστυχώς ή ευτυχώς, είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μου. Η επιτυχία μου στις Πανελλαδικές Εξετάσεις ήταν αποτέλεσμα πολύχρονης ενασχόλησης με το διάβασμα ήδη από τα πρώτα μαθητικά μου χρόνια. Προσωπικά πιστεύω ότι στις Πανελλαδικές είναι αδύνατον κανείς να πετύχει, αν δε διαβάσει και δε δώσει έμφαση σε όλα τα μαθήματα του σχολείου κατά τις προηγούμενες χρονιές. Οπωσδήποτε, βέβαια, και η επιλογή της σχολής διαδραματίζει σημαντικό ρόλο. Στην περίπτωσή μου οι σχολές που με ενδιαφέρουν είναι η Σχολή Αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας ή η Νομική Αθηνών».
5.Ποιο είναι το στοίχημα που έβαλες ξεκινώντας τη χρονιά ;
«Το στοίχημα που έβαλα στην αρχή της χρονιάς ήταν το να ξεπεράσω τον εαυτό μου, να διαβάσω όσο το δυνατόν περισσότερο, μιας και γνώριζα ότι η χρονιά αυτή θα ήταν καθοριστική για την υπόλοιπη ζωή μου».
6. Πας να σπουδάσεις με το βλέμμα να επιστρέψεις στη Νάξο ή να μείνεις Αθήνα ή ακόμα και στο εξωτερικό;
«Καταρχάς το εξωτερικό είναι έξω από τους στόχους μου. Αγαπώ τη χώρα μου και πιστεύω ότι η νεολαία είναι καλό να μένει στην Ελλάδα και να «αγωνίζεται» γι’ αυτήν. Στόχος μου είναι να σπουδάσω στην Αθήνα και, αν οι συνθήκες το επιτρέψουν, να γυρίσω στη Νάξο, στο νησί που γεννήθηκα και μεγάλωσα και να προσφέρω τις υπηρεσίες μου στην τοπική κοινωνία».
0